تهیه غذاهای متنوع
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تهیه غذاهای متنوع
نوشته شده در دو شنبه 23 بهمن 1391
بازدید : 10812
نویسنده : علی اکبری

 

مافین سبزیجات

 

این هم یه شام خوشمزه و مقوی مخصوصا برای بچه ها.
از هر سبزیجاتی که دوست دارید و دم دست دارید میتونید استفاده کنید.
مواد لازم:
هویج نگینی خرد شده   نصف پیمانه
نخود سبز  نصف پیمانه
سیب زمینی نگینی خرد شده  ۱ پیمانه
ذرت  ۱/۳ پیمانه
پنیر چدار زرد رنده شده   نصف پیمانه
آرد ۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
روغن زیتون  ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زردچوبه
تخم مرغ  ۴ تا ۵ عدد
سیب زمینی ها رو پوست میگیریم و خرد میکنیم و میگذاریم چند دقیقه با آب و نمک کمی بپزه. خیلی نمیخواهیم سیب زمینی ها رو بپزیم چون داخل فر هم مرحله پخت ادامه داره.هویج و سیب زمینی و نخود سبز و ذرت رو باهم مخلوط میکنیم و ادویه و آرد و بکینگ پودر و روغن زیتون رو هم اضافه میکنیم. حالا پنیر رو هم اضافه میکنیم. تخم مرغ ها رو در ظرف جداگانه حسابی هم میزنیم تا کف کنه. تخم مرغ ها رو به مواد اضافه میکنیم و خوب مخلوط میکنیم و از مواد داخل قالب های مافین که از قبل با کره چرب کردیم پر میکنیم و در فر با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه میپزیم. تا پف کنه و طلائی بشه. بعد از اینکه کمی خنک شد از قالب خارج میکنیم و سرو میکنیم.
   + نسیم - ٥:۳٥ ‎ق.ظ ; ۱۳٩۱/۳/۱٧

حلیم بادمجون

 

سلام
میدونم خیلی طول کشید تا مطلب جدید بذارم. خیلی بی حوصله شدم. مدت خیلی زیادی مانلی مریض بود و بعد مانلی من مریض شدم و همش تو خونه و تو رختخواب بودم. این مریضی ها و بدی هوا و تغییر فصل ومشغله زیاد و  ... بالاخره همه و همه دست به دست هم دادن که بی حوصله و خسته بشم. اما خوب الان خیلی بهترم و با خودم گفتم هر طور شده امروز باید یه سر به وبلاگم و دوستهای خوبم بزنم. از همه معذرت میخوام که دیر جواب کامنتها شون رو دادم و دیر بهشون سر زدم.
این حلیم بادمجون رو خیلی وقت پیش درست کرده بودم. این هم حلیم بادمجون به روش نسیم بانو.
مواد لازم:
بادمجون کبابی یا پخته یا سرخ کرده  ( من این سری بادمجون ها رو پختم که رژیمی بشه مثلا! )   ۲ عدد (بادمجون های اینجا مثل مال ایران قلمی نیست و حسابی چاقالو و درشت هستن)
گوشت (من گوشت خورشتی داشتم استفاده کردم )      ۲۰۰ گرم
عدس  نصف پیمانه
نعنا و سیر داغ به مقدار فراوان
پیاز سرخ شده  ۲ قاشق غذاخوری
نمک،فلفل،دارچین،زردچوبه،زعفران
گردو خورد شده  ۲ قاشق غذاخوری
کشک به مقدار فراوان 
بادمجون ها رو پختم و گذاشتم کنار. گوشت رو با ادویه و پیاز خوب پختم تا حسابی نرم شد بعد ریش ریش کردم. عدس رو هم جداگانه پختم. بادمجون و گوشت و عدس رو حسابی باهم مخلوط کردم و با گوشتکوب خوب له کردم تا حالت ریش و کشدار پیدا کنه. بهش ادویه و کشک و سیر و نعنا داغ و پیاز سرخ کرده اضافه کردم و گذاشتم تا جا بیوفته. گردو خورد شده رو هم بهش اضافه کردم و داخل ظرف مورد نظر کشیدم وتزیین کردم.
حلیم بادمجون خوشمزگیش به چرب بودنش هست. اگه بادمجون ها سرخ بشن خیلی خوشمزه تر میشه. و اگه گوشت هم کمی چربی داشته باشه خیلی بهتر میشه اما همونطور که گفتم چون من رژیمی درست کردم بادمجون ها رو پختم و از گوشت کم چرب هم استفاده کردم.
میزان کشک و سیر و نعنا داغ به ذایقه بستگی داره.
برای حلیم بادمجون میشه هم از عدس و برنج باهم استفاده کرد. هم عدس تنها و بعضی ها هم از لوبیا سفید استفاده میکنن که من تاحالا امتحان نکردم.
در هر صورت از هر روشی که دوست دارید استفاده کنید و نوش جان کنید.
   + نسیم - ۱٠:٤٧ ‎ب.ظ ; ۱۳٩٠/۸/٢٥

مرغ لونگی (مرغ شکم پر)

 

دیروز تو کانادا روز شکر گذاری ( Thanksgiving )  بود. معمولا تو این روز خونواده ها دورهم جمع میشن و بوقلمون و پای کدو و کلی خوراکی های خوشمزه میپزن و جشن میگیرن و سر میز غذا دعا میکنن وهرکدوم میگن که برای چه چیزی از خداوند سپاسگذار هستند. ما هم که اینجا به دور از خانواده هستیم گفتیم تنها نباشیم و با دوستامون جمع شدیم. من به جای بوقلمون ، مرغ شکم پر درست کردم و به جای پای کدو ، کاپ کیک کدو درست کردم که ایشالا تو پست بعدی دستور اون رو هم میذارم.
من دستور این مرغ لونگی رو از مادر شوهرم یاد گرفتم که ایشون هم از مادر شوهرشون یاد گرفته بودند. این مرغ لونگی دستورش مال طرفهای آستارا هست. بسیار بسیار خوشمزه شده بود. جای همه دوستان خالی.
مواد لازم:
مرغ درسته   ۱ عدد
پیاز درشت   ۱ عدد
گردو آسیاب شده  ۳۰۰ گرم
رب انار  ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل
گشنیز و جعفری تازه  نصف پیمانه
نعناع  ۱ قاشق غذاخوری
کره برای روی مرغ به مقدار فراوان
نخ نسوز برای دوختن مرغ
اول مرغ رو که داخلش خوب خالی شده حسابی میشوریم و میگذاریم تا آبش گرفته بشه. خوب به مرغ نمک و فلفل میزنیم و با دست همه جای مرغ رو آغشته میکنیم.
پیاز رو رنده درشت میکنیم. گردو آسیاب شده و رب انار و نمک و فلفل و گشنیز و جعفری و نعناع رو به مواد اضافه میکنیم و خوب مخلوط میکنیم. حالا داخل شکم مرغ رو با این مواد پر میکنیم و با نخ نسوز حسابی میدوزیم تا مواد هنگام پخت بیرون نزنه.
روی مرغ رو حسابی کره میمالیم و میگذاریم داخل فر با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت به مدت یکساعت و نیم تا دو ساعت تا کاملا بپزه و روش طلائی قهوای بشه.
نکته مهم اینه که مرتب باید مرغ رو چک کنیم و روش کره بمالیم تا خشک نشه. به محض اینکه دیدیم مرغ رنگش برگشت و پوستش داره خشک میشه باید روش کره بمالیم. و اینکه وقتی دیدیم پوست مرغ تغییر رنگ داد و کمی پخت با یه چاقو تیز روی سینه و رون ها رو برش میدیم تا داخل مرغ هم حسابی بپزه و آب نداشته باشه.
چند نکته باید اینجا اضافه کنم. اول اینکه معمولا این مرغ رو کباب میکنن. اگه روی زغال کباب بشه خیلی خیلی خوشمزه تر میشه. اما خوب ما اینجا نتونستیم کبابش کنیم و گذاشتیم تو فر اما باز هم فوق الاده خوشمزه شده بود.
دیگه اینکه معمولا باید با رب ازگیل و رب آلوچه درست بشه که کمی ترش تر باشه که متاسفانه من به این دو نوع رب هم دسترسی نداشتم.
و بعضی ها داخل مواد این مرغ از سبزی استفاده نمیکنن که مادر شوهر من هم استفاده نمیکردند اما من فکر میکنم با سبزی عطر و طعم بهتری پیدا میکنه که باز هم به ذایقه بستگی داره.
حتما حتما امتحان کنید و از این غذای فوق الاده خوشمزه لذت ببرید.
   + نسیم - ٦:٠٧ ‎ب.ظ ; ۱۳٩٠/٧/۱٩

دلمه بادمجون

 

یه دلمه خیلی شیک و خیلی خوشمزه.
مواد لازم:
بادمجون    ۲ عدد
پیاز  ۱ عدد 
گوشت چرخ کرده   ۱۵۰ گرم
فلفل دلمه نگینی خرد شده    ۱/۳ پیمانه
پنیر مازارولا  نصف پیمانه 
رب گوجه  ۲ قاشق غذاخوری
نمک،فلفل،زردچوبه،دارچین
برای سس:
رب گوجه  ۳ قاشق غذاخوری
آب  ۱ پیمانه و نیم
پودر ریحان و اورگانو  ۱ قاشق غذاخوری
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
پنیر پارمسان  ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل
اول بادمجون ها رو پوست میگیریم و از بالا شروع میکنیم و به صورت نوارهای باریک و دراز برش میزنیم. روی بادمجونها نمک میپاشیم و میگذاریم تو آبکش چند ساعت بمونن. حالا بادمجونها رو با دستمال خشک میکنیم و در روغن هر دو طرفش رو خوب سرخ میکنیم و میگذاریم رو دستمال تا روغن اضافش گرفته بشه.
پیاز رو خرد میکنیم و تفت میدیم و گوشت رو بهش اضافه میکنیم و کمی تفت میدیم و ادویه رو بهش اضافه میکنیم و میگذاریم تا گوشت خوب سرخ بشه. حالا بهش رب و کمی آب اضافه میکنیم. فلفل دلمه ای خرد شده رو هم به گوشت اضافه میکنیم و در ظرف رو میگذاریم تا بخار کمی فلفل دلمه ای رو نرم کنه.
۲ تا از بادمجون های سرخ شده رو بر میداریم و داخل سینی به صورت بعلاوه روی هم میگذاریم. حالا کمی از مواد گوشتی رو وسط بعلاوه میریزیم و روش پنیر میگذاریم و به صورت یکی در میون لبه های بادمجون ها رو روی هم میاریم. یعنی اول لبه یکی از بادمجون ها رو میاریم روی مواد گوشتی بعد لبه بادمجون دوم دوباره لبه بادمجون اول و آخر لبه بادمجون دوم و با یک خلال دندون که میگذاریم وسط محکمش میکنیم. همینطور همه بادمجون ها رو درست میکنیم و داخل یک ظرف که بشه داخل فر گذاشت میچینیم.
داخل یک ماهیتابه کمی روغن زیتون میریزیم و رب گوجه و نمک و فلفل رو اضافه میکنیم و کمی تفت میدیم حالا بهش آب اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم. پودر ریحان و اورگانو و پنیر پارمسان رو اضافه میکنیم و سر آخر آبلیمو اضافه میکنیم و میگذاریم تا سسمون کمی غلیظ بشه و جا بیوفته. 
سس که آماده شد روی بادمجون ها میریزیم و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه داخل فر میگذاریم تا پنیر ها آب بشن و سس به خرد دلمه بره.
غذای ما آمادست سرو میکنیم و نوش جان میکنیم.
خیلی خیلی خوشگل و خوشمزست. مطمئن هستم کسانی که بادمجون دوست دارند عاشقش میشن.
   + نسیم - ۱٠:۱٢ ‎ب.ظ ; ۱۳٩٠/٧/٤

چیکن استراگانف (chicken stroganoff)

 


یه اتفاق خیلی عجیب افتاده میدونید چی؟ اینکه من نسیم بانو مدتیست اصلا حوصله آشپزی ندارم! خیلی بسیار برای خود و اطرافیان اینجانب مساله عجیبیست! اما خوب حل میشه فکر کنم بدونم چرا اینجوری شدم! حالا بعدا ها بهتون میگم!
این غذای بسیار خوشمزه رو که میبینید چند وقت پیش که دوستامون اومده بودن خونمون پختم و از اونجایی که غذای جدیدی فعلا نپختم گفتم این رو بزارم اینجا. فکر کنم همه بلد باشن این غذای بسیار خوشمزه رو بپزن. این هم مدل نسیم بانو!
مواد لازم:
مرغ فیله ای خورد شده   ۵۰۰ گرم
پیاز خلالی شده  ۱ عدد بزرگ
قارچ خورد شده  ۲۵۰ گرم
نخود سبز  ۳/۴ پیمانه
سس سفید  ۲ پیمانه
خامه  ۵۰ گرم
سیب زمینی یا چیپس خلالی
نمک،فلفل،آبلیمو،روغن زیتون
اول پیاز ها رو با روغن زیتون تفت میدیم تا طلائی بشن. مرغ های خرد شده را اضافه میکنیم و نمک و فلفل میپاشیم و میگذاریم تا کمی سرخ بشن. روی قارچ ها آبلیمو میریزیم تا سیاه نشن و به مرغ اضافه میکنیم و میگذاریم تا کمی نرم بشن. حالا نخود سبز رو اضافه میکنیم و هم میزنیم و سس سفید رو که از قبل آماده کردیم به مواد اضافه میکنیم. و میگذاریم تا کمی آبش گرفته بشه و جا بیوفته حالا خامه رو اضافه میکنیم و خوب مخلوط میکنیم وقتی خوب جا افتاد در ظرف مورد نظر میکشیم و روش سیب زمینی یا چیپس خلالی میریزیم.
برای سس سفید:
٢ قاشق غذاخوری کره رو آب میکنیم و۳ قاشق غذاخوری آرد رو با کره تفت میدیم و ۲ پیمانه شیر به آرد اضافه میکنیم و مرتب هم میزنیم تا ته نگیره و غلیظ بشه.
نوش جان.
   + نسیم - ٦:٤٥ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٩/۱٢/۱۱

چیلی

 


چیلی یک غذای مکزیکی هست این غذا تو روزهای برفی و سرد خیلی میچسبه. این غذا باید کمی تند باشه.
مواد لازم:
گوشت چرخ کرده  ۲۰۰ گرم
گوجه خورد شده  ۲ پیمانه
رب گوجه  ۱ قاشق غذاخوری
پیاز خورد شده  ۱ عدد
سیر خورد شده  ۲ حبه
قارچ خورد شده  ۱ پیمانه
فلفل دلمه خورد شده  نصف پیمانه
لوبیا قرمز یا لوبیا سیاه یا لوبیا چیتی  ۱ پیمانه
نمک،فلفل سیاه، فلفل قرمز،زردچوبه،دارچین،زیره    به مقدار لازم
پودر چیلی  ۱ قاشق غذاخوری
ماست یا sour cream  
پیازچه
پیاز و سیر رو با زردچوبه تفت میدیم. وقتی پیاز کمی سبک شد گوشت رو اضافه میکنیم و میگذاریم تا کمی سرخ بشه. حالا رب گوجه، ادویه، پودر چیلی و گوجه خورد شده را اضافه میکنیم. من از گوجه خورد شده کنسروی استفاده کردم که همراهش کلی آب گوجه داره. اگه از آب گوجه استفاده کنید خیلی خوش طعم میشه. میگذاریم تا گوجه ها حسابی بپزن. حالا قارچ خورد شده و فلفل دلمه رو اضافه میکنیم. لوبیا کنسروی یا پخته شده روهم اضافه میکنیم. معمولا در چیلی از لوبیا قرمز یا سیاه استفاده میشه اما من لوبیا چیتی ریختم. میگذاریم تا مواد حسابی بپزن و طعمشون توهم بره و خوب جا بیفته. چیلی
نباید زیاد آب داشته باشه. وقتی چیلی آماده شد داخل ظرف مورد نظر میکشیم و روش sour cream میریزیم که من از ماست استفاده کردم و پیازچه و پنیر چدار زرد هم روش ریختم با نون تست کره زده نوش جان میکنیم! طعمش فوق الاده است!
   + نسیم - ٧:٠۸ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٩/۱٠/٢٢

رول مرغ و اسفناج با سس اسفناج

 


این رولهای مرغ واقعا خوشمزه و خوشگل میشن.
مواد لازم:
سینه مرغ   ۲ عدد
اسفناج   نصف پیمانه
پنیر چدار  نصف پیمانه
نمک،فلفل
ارد  ۳ قاشق سوپخوری
برای سس:
گوجه خورد شده   ۱ پیمانه
سیر خورد شده  ۲ تا ۳ حبه
رب گوجه  ۲ قاشق غذاخوری
نمک،فلفل
پودر ریحان یا پودر ایتالیایی  ۱ قاشق غذاخوری
قارچ خورد شده  ۱/۳ پیمانه
پیاز خورد شده  ۱/۳ پیمانه
اسفناج  نصف پیمانه
سینه مرغ را از پهنا به دو قسمت تقسیم کنید و حسابی بکوبید تا نازک بشه نمک و فلفل بزنید و از یک طرف شروع کنید و کمی اسفناج و پنیر روی سینه مرغ بگذارید و آرام و با احتیاط رول کنید تا مواد بیرون نزنه. یک خلال دندون داخل مرغ رول شده فرو کنید تا باز نشه. وقتی همه رو رول کردید. داخل آرد بغلتانید و با حرارت ملایم بگذارید تا سرخ بشه. آرد کمک میکنه تا مرغ طلایی و برشته بشه. خلال دندون رو آرام حین سرخ شدن در بیارید. حالا مرغ ها رو کنار بگذارید و داخل همون ماهیتابه سس درست کنید. سیر و پیاز رو تفت بدید و رب را اضافه کنید و دوباره کمی تفت بدید. گوجه رو اضافه کنید و بگزارید تا کامل بپزه و له بشه. قارچ رو اضافه کنید و نمک و فلفل و اسفناج رو هم اضافه کنید. کمی که سس جا افتاد مرغ ها رو اضافه کنید و در تابه رو بگذارید تا سس به خورد مرغ ها بره و بپزه. حالا روی مرغ و سس کمی پنیر چدار بریزید و سرو کنید.
  ادامه مطلب  
   + نسیم - ۱٢:٢۱ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٩/۱٠/۱٤

دایره های مرغ با کنجد

 


یه اسنک ساده و خیلی خوشمزه.
مواد لازم:
سینه مرغ چرخ شده  ۲ عدد
نمک، فلفل
تخم مرغ  ۱ عدد
سس خردل  ۱ قاشق مرباخوری
کنجد  نصف پیمانه یا کمی بیشتر
پودر سوخاری  نصف پیمانه یا کمی بیشتر
تخم مرغ را کاملا هم بزنید و سس خردل و نمک و فلفل اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
کمی از سینه مرغ چرخ شده را بردارید و به صورت دایره در بیارید و در تخم مرغ بزنید بعد در پودر سوخاری بغلتانید دوباره در تخم مرغ بزنید و در کنجد بغلتانید و در روغن فراوان سرخ کنید. حتی وسط دایره های مرغ رو میتونید پنیر بزارید.
 به همین راحتی!     
   + نسیم - ٦:٢۱ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٩/٩/٢٩

مرغ سوخاری در فر

 


این مرغ سوخاری با اینکه تو فر درست شده و سرخ نشده بود اما خیلی خوشمزه بود! حتی سیب زمینی ها رو هم سرخ نکردم و تو فر گذاشتم حسابی برشته و خوشمزه بود. حتما امتحان کنید دیگه سراغ سرخ کردن مرغ سوخاری نمیرید!
من مواد لازم روکه خودم استفاده کردم میگم تعداد و مقدارش بستگی به ذایقه شما و نفرات داره. من از سینه مرغ استفاده کردم. با یک چاقو خیلی تیز سینه مرغ رو از پهنا به دو لایه نازک تقسیم کردم کار راحتیه کف دستتون رو بگذارید روی سینه و آروم با چاقو از بالا ببرید بیاید تا پایین.
مواد لازم:
سینه مرغ یا ران مرغ یا هردو
تخم مرغ
شیر
سس خردل
پودر سوخاری
آرد
نمک، فلفل                                                             
پودر ریحان یا ارگانو یا هر پودری که دوست دارید
روغن زیتون
سیب زمینی
من ۴ تا سیب زمینی متوسط رو پوست گرفتم و قاچ کردم و در سینی فر چیدم و روش روغن زیتون و نمک و فلفل و پودر ایتالیایی پاشیدم و حسابی مخلوط کردم تا همه سیب زمینی ها به روغن زیتون و ادویه آغشته بشن. گذاشتم در فر با دمای ۳۷۵ درجه فارنهیت تا کامل برشته و طلائی بشه حدود ۴۵ دقیقه.
٣ تا بشقاب گود رو انتخاب کنید و توی یکی آرد سفید بریزید من ۲ قاشق غذاخوری ریختم، تو یکی ۲ عدد تخم مرغ و ۲ قاشق غذاخوری شیر و ۱ قاشق غذاخوری سس خردل را خوب باهم مخلوط کنید و داخل بشقاب سوم پودر سوخاری بریزید. من از پودر سوخاری ایتالیایی استفاده کردم که با پنیر پارمسان و پودر ریحان قاطی بود شما میتونید حتی از پودر نون استفاده کنید و پودر ریحان رو جدا اضافه کنید. حالا مرغ ها رو ( من از ۲ عدد سینه مرغ بزرگ استفاده کردم که بعد از برش شد ۴ عدد )  اول داخل آرد سفید بغلتانید بعد داخل تخم مرغ و بعد آرد سوخاری و در سینی فر بچینید. سعی کنید روی سینی فر از این سینی های مشبک یا میله دار که به شکل نرده هست و برای خنک شدن شیرینی ازش استفاده میشه استفاده کنید و مرغ ها رو روی سینی مشبک بچینید. اینجا بهش میگن Rack ! والا اسم فارسیش یادم رفته چی بهش میگن کسی میدونه بهم بگه لطفا! اینجوری گرما به همه جای مرغ میرسه و یکنواخت میپزه. حدود ۴۵ تا ۵۰ دقیقه طول میکشه. نوش جان.
   + نسیم - ۱٠:٥۱ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٩/٩/۱٩

سوفله مرغ

 

از وقتی مامان اومده من زیاد آشپزی نمیکنم. امروز مامان حالش زیاد خوب نبود گفتم تو استراحت کن من آشپزی میکنم! مانلی هم امروز با ما همکاری کرد! این بود که هم یه غذای خوشمزه درست کردم هم یه کیک خوشمزه که تو پست بعدی دستورش رو میگم.
مواد لازم:
مرغ قیمه ای تیکه شده      ۵۰۰ گرم
پیاز   ۱ عدد بزرگ
قارچ  ۱ پیمانه
سوسیس یا کالباس دودی  ۱ پیمانه
تخم مرغ  ۴ عدد
جعفری و گشنیز  نصف پیمانه
نمک،فلفل،زردچوبه
سس بشامل غلیظ  ۲ پیمانه
پنیر مازارولا  نصف پیمانه
تهیه سس بشامل:
۳ قاشق غذاخوری ارد + ۱ پیمانه شیر + ۲ قاشق غذاخوری کره + ۲ قاشق غذاخوری پیاز تفت داده شده + ۱ حبه سیر خورد شده را روی گاز میگذریم و هم میزنیم تا یک سس غلیظ بدست بیاد. در آخر بهش کمی پودر زنجبیل و جوز هندی اضافه میکنیم .
پیاز رو تفت میدیم و بعد مرغ ها رو بهش اضافه میکنیم و تفت میدیم و ادویه رو بهش اضافه میکنیم. حالا قارچ رو اضافه کنید و بزارید تا آب قارچ خشک بشه بعد سوسیس رو اضافه کنید و در آخر جعفری و گشنیز رو اضافه کنید.
زرده و سفیده تخم مرغ ها رو از هم جدا کنید. زرده را کاملا هم بزنید تا کمی رنگش روشن بشه بعد زرده رو داخل سس بشامل که سرد شده بریزید و هم بزنید. سفیده تخم مرغ رو جدا بزنید تا پف کنه و سفت بشه طوری که از تخم مرغ زنی نریزه. حالا مواد مرغی رو به مخلوط سس و زرده اضافه کنید و هم بزنید و در آخر سفیده تخم مرغ رو بهش اضافه کنید و آروم و دورانی از یک سمت فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید تا پوفش نخوابه. مواد رو داخل ظرف پیرکس از قبل چرب شده بریزید و روش پنیر مازارولا بریزید و داخل فر از قبل داغ شده به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه قرار بدید. یا تا وقتی که روش طلایی بشه. خیلی خوشمزه میشه پیشنهاد میکنم حتما امتحان کنید.
   + نسیم - ٦:۳٠ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٩/٦/٢٤

پوره سیب زمینی و ماهی تن

 

سلام ، اول از همه بگم که فکر کنم مشکل عکسهام حل شد و الان همه قابل دیدن هستن! و باید از سهیلا جون به خاطر کمکش واقعا تشکر کنم! مرسی سهیلا جون.  
اینم یه شام ساده واسه یه شب پاییزی! البته میدونم ایران هنوز گرمه هوا اما اینجا حسابی سرد شده و پاییز اومده. این پوره به شیوه مورد علاقه همسر تهیه شده و خیلی خوشمزه میشه.
مواد لازم:
سیب زمینی  ۵ عدد
شیر  ۳ قاشق سوپخوری
کره  ۲ قاشق سوپخوری
سس مایونز ۱ قاشق سوپخوری
نمک، فلفل، ادویه دلخواه
پودر سیر و پودر جعفری یا ریحان به دلخواه
ماهی تن  ۱ قوطی
پوست سیب زمینی ها را بکنید و بگذارید کاملا با آب بپزه (من قبلا سیب زمینی ها رو تو میکروویو میپختم اما این شیوه خیلی بهتره سیب زمینی ها بهتر میپزن و پوره حالت ترد و خوشمزه پیدا میکنه) بعد سیب زمینی ها رو له کنید و در حالی که گرم هستش بهش کره اضافه کنید و هم بزنید + سس مایونز + ادویه + شیر همه مواد رو خوب باهم مخلوط کنید و اگه دوست داشتید بهش پودر سیر و جعفری بزنید.
من دوست دارم ماهی تن رو گرم کنم و بخورم. حالا شما هرجور که دوست داشتید در کنار پوره و سبزیجات میتونید میل کنید.
   + نسیم - ٥:٥٠ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٩/٦/۱۸

کیش گوشت و اسفناج

 

ما این غذا رو اینجا به عنوان کیش (quiche) میشناسیم. نمیدونم تو ایران بهش چی میگن. شاید یه نوع تارت یا پای گفته بشه بهش. خیلی غذای متنوع ای هست و همه چی میشه توش ریخت و به شیوه های مختلف میشه درستش کرد. این مدل که من درست کردم ساده ترین شیوه است و خیلی راحت تهیه میشه. معمولا این غذا با خمیر مخصوص درست میشه اما من به جای خمیر از سیب زمینی استفاده کردم. حالا ایشالا یه دفعه دیگه یه نوع دیگش رو با دستور خمیرش اینجا میزارم. امیدوارم خوشتون بیاد.

مواد لازم برای خمیر سیب زمینی:
سیب زمینی پخته شده   
۴ عدد
شیر  نصف پیمانه
کره 
۲ قاشق غذاخوری
نمک،فلفل،زردچوبه
مواد لازم برای داخل کیش:
گوشت چرخ کرده  
۲۵۰ گرم
پیاز
۱ عدد
اسفناج خورد شده 
۱ پیمانه
تخم مرغ 
۱ عدد
نمک،فلفل،زردچوبه،دارچین
قارچ خورد شده  نصف پیمانه
پنیر مازارولا یا فتا یا هر پنیری که دم دست داشتید  نصف پیمانه
اول سیب زمینی ها رو بپزید و کاملا له کنید بعد شیر+کره+نمک و فلفل رو اضافه کنید و خوب هم بزنید. تقریبا همون پوره سیب زمینی خودمون!به خمیر سیب زمینی میتونید یک عدد تخم مرغ هم اضافه کنید تا بهتر خودش رو بگیره اما من نزدم. پیاز رو خورد کنید و تفت بدید با زردچوبه و گوشت رو اضافه کنید + ادویه و گوشت رو خوب سرخ کنید. وقتی گوشت آماده شد. داخل یک کاسه اسفناج و گوشت و قارچ و پنیر و تخم مرغ رو کاملا باهم مخلوط کنید. همونطور که گفتم همه چی میتونید به مخلوط اضافه کنید مثل سوسیس و فلفل دلمه و... حالا قالب مافین رو چرب کنید با کره (چرب کردن قالب با کره باعث میشه کیش ها راحت تر جدا بشن از قالب) از خمیر سیب زمینی به اندازه نارنگی بردارید و تو دستتون به صورت ی کاسه باز کنید طوری که بتونید داخل قالبهای مافین جا بدید تا کاملا جداره قالب رو بپوشونه. وقتی همه گودیهای قالب رو با خمیر آماده کردید از مواد گوشتی بردارید و داخل خمیر رو پر کنید و روی مواد پنیر بریزید و تو فر به مدت
۳۰ دقیقه بپزید تا سیب زمینی ها طلائی بشن. خیلی خوشمزه میشه.

   + نسیم - ٦:٠٩ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٩/٢/۸

کباب تابه ای و برنج با ته دیگ سیب زمینی خلالی

 

مواد لازم :
گوشت چرخ کرده    ۳۰۰ گرم 
پیاز       ۱ عدد
نمک،فلفل،زردچوبه،دارچین  به مقدار لازم
رب گوجه   ۱ قاشق مربا خوری
سماق   مقداری
همه مواد را به غیر از سماق باهم مخلوط میکنیم و خوب ورز میدهیم. بعد ماهیتابه را داغ میکنیم و کمی روغن میریزیم و مایه گوشتی را داخله ماهیتابه به صورت مستطیل پهن میکنیم و روش سماق میپاشیم . میگذاریم تا آب بیاندازد و آبش کمی گرفته شود و کمی سرخ شود بعد به صورت دراز برش میزنیم و بر میگردانیم تا طرفه دیگر هم سرخ شود. وقتی گوشت را برگرداندیم کنار تابه گوجه و فلفل دلمه میگذاریم تا سرخ شود.و با برنج نوشه جان کنید. من و همسرم عاشق این غذا هستیم و معمولا در حد انفجار میخوریم!
ته برنجتون میتونین سیب زمینی خلال شده بزارین که هم قشنگ میشه هم نیاز نیست سیب زمینی سرخ کنید. مال ما چون یکم سیب زمینش زیاد بود ریختم کناره تابه سرخ بشه. نوش جان!
   + نسیم - ٢:٠۱ ‎ق.ظ ; ۱۳۸۸/۱٢/٢٠

بیف استروگانف

 

مواد لازم :
گوشت فیله   نیم کیلو
قارچ          ۱ بسته خورد شده
پیاز           ۱ عدد بزرگ خلالی خرد شده
آبلیمو         مقداری
سس سفید    ۱.۵ تا ۲ پیمانه
نمک،فلفل،زردچوبه
نخود فرنگی نصف پیمانه
خامه          نصف پیمانه 
سیب زمینی یا چیپس خلالی
ابتدا پیازها را با زردچوبه در حد سبک شدن تفت میدهم بعد گوشت را که به صورت خلالی بریدیم به پیاز اضافه میکنیم و تفت میدهیم و نمک و فلفل به ان اضافه میکنیم و میگذریم تا کامی بپزد. میتوانیم سس سفید رو در همین زمان آماده کنیم.
سس سفید :
شیر ۲ پیمانه -  کره  ۵۰ گرم -  ارد  ۲ قاشق غذاخوری
این مواد را باهم مخلوط میکنیم و روی گاز میگذریم با حرارت ملایم تا غلیظ شود.(شیر سرد را با ارد مخلوط میکنیم تا گلوله نشود بعد کره را اضافه میکنیم.)
بعد که گوشت پخت قارچ را که از قبل خرد شده و به ون آبلیمو اضافه شده تا سیاه نشود به مواده گوشتی اضافه میکنیم و میگذریم تا آب بیاندازد. دقت کنید مواده گوشتی بیشتر از ۱ استکان نباید آب داشته باشد. بعد که قارچ کامی پخت و آبش رفت. سس سفید را به ان اضافه میکنیم. و در آخر نخود فرنگی را اضافه میکنیم. چون من از نخود فرنگی کنسروی استفاده کردم آخر ریختم که له نشه. در آخر که میخایم سرو کنیم خامه را اضافه کرده کمی هم میزنیم رو گاز و در ظرف مورده نظر میکشیم و روش سیب زمینی سرخ کرده خلالی یا چیپس خلالی میریزیم.   


:: موضوعات مرتبط: گوناگون , ,



مطالب مرتبط با این پست
.
عجیب ترین ساختمانها
حـق تقـدم در رانندگی...(شعر طنز)
تهیه غذاهای متنوع
چراغ راهنمای انتخاب غذای سالم
رابطه نوع لباس پوشیدن و قضاوت دیگران
تاريخچه لباس 1
چگونگی پیدایش لباس
كاغذ سازي
نگاهی بر تاریخچه صنعت نساجی مطلب ارسالی ازاحمدسنگ نقره
نماز ،نردبان معرفت انسان مومن است
روز مادر در ایران و جهان
پرورش کرم ابرشم ارسالی از مداعی
عجيب‌ترين مشکلات ژنتيکي +عکس
ترین جاده‌های جهان
زندگینامه امام خمینی-بیوگرافی امام خمینی
اهمیت روزه از دیدگاه پزشکی یک -
از روزهای دبستان به روزهای موفّق دوره‌‌ی راهنمایی(متوسطه اول)
مرحبا ای پیک مشتاقان بده پیغام دوست
نگاه متفاوت به زندگی« ما چقدر فقير هستیم!.....»
موفقیت پشت در است!
معنی زندگی! تا حالا بهش فکر کردی؟
پیشگویی پنجاه سال بعد
نرم افزار ساخت مدارهای الکترونیک
منتـخبی از تصاویـر متحرک جالب و دیـدنی
متن تبریک جشن تولد
متن های زیبا برای تبریک جشن تولد2
همیت شب قدر و روز عرفه
عيد قربان
اس ام اس تبریک عید قربان
معرفی رشته های فنی و حرفه ای
سرگرمی جالب
سایت آزمایشگاه فیزیک
ایدز
آنفلوانزا
نشانه های بیماری ام اس
فهرست تمام بیماری‌ها و عوامل آن
بازی فکری

سوره های قران
تست هوش فو ق العاده جالب و متفاوت
mdfام‌دی‌اف (صنعت چوب)
تست شخصیت شناسی از روی میوه مخصوص شب یلدا
دلیل بزرگداشت اربعین چیست‌؟
سريعترين اتومبيل دنيا
گرانترين اتومبيل هاي جهان (قسمت اول)
ملاک تعیین سن بلوغ سال شمسی است یا قمری؟
به مناسبت شهادت امام رضا (ع)
مناجات با خدا
سال شمار زندگی امام خمینی (ره)
داستان پند آموز (بهترین جمله دنیا)



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: